dinsdag 21 juni 2011

Dekentje vol emotie

Deze maand schoof het Leuvens stiksel de rokjes-maand aan de kant om te werken aan een goed doel. Little Quilts for Love, zo heten ze, kleine dekentjes die zorgen voor troost in moeilijke tijden. Een aangrijpend thema dat geen mens koud laat. Net zoals vele andere ging ik ook aan de slag.

Kleine vierkantjes stof aan mekaar naaien, het kan toch niet zo moeilijk zijn?! Verkeerd gedacht dus, helemaal verkeerd gedacht! Ik ben helemaal zot op het nieuwe kindertextieltje in ikea. Het was dan ook snel beslist welk stofje ik voor dit project ging gebruiken. De rest van de stofjes komen uit mijn stalen-doos en restjes bak. Allemaal verschillend van textuur en dat deed me de das om...Tijdens het stikken schoof mijn stof naar alle kanten met als gevolg dat de naden niet mooi overeen kwamen.

Achja, ik heb het geprobeerd. het is afgeraakt en wonder boven wonder lijkt het toch nog op een vierkant.
Er komen er nog, ooit, maar voorlopig hou ik het voor bekeken. Het quilten laat ik dus voorlopig aan professionals over!







































9 opmerkingen:

  1. Ik vind het en lief dekentje geworden, en voor een prachtig doel natuurlijk. Morgen ga ik toevallig nar Ikea, had het stofje nog niet gezien, hopelijk hebben ze het bij ons ook want het is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi dekentje! En die imperfecties, die ziet niemand hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En elke keer opnieuw als ik zo 'n dekentje zie passeren denk ik 'waaw daar moet je moed voor hebben' ;). En daarnaast vind ik ook deze een mooi exemplaar.
    Ik ga morgen ook naar Ikea, goedkope en leuke stofjes kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een pracht van een dekentje! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch heel mooi gelukt, zeker!
    En een prachtig initiatief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allez allez, 't is nochtans toch heel goed gelukt! Niet zo streng zijn voor jezelf ;) Prachtige stoffencombinatie ook!

    BeantwoordenVerwijderen