woensdag 26 januari 2011

Zoek de 10 verschillen

In het rijhuisje waar ik woon is een kleine badkamer waar ook de wc in staat. Omdat dat kamertje (zo af en toe) ook eens minder interessante geuren bedraagt, maakte ik twee geurkussentjes. En natuurlijk met inspiratiebron mijn twee lieve vogeltjes.















Het stofje komt van ikea en leende zich dus perfect uit voor dit projectje. Ik heb het nogal op andere blogs gezien en daar werden ze dan gebruikt als knuffels en andere...De kussentjes vulde ik met kussenmateriaal en lavendel en ze kregen ook elk een strikje, kwestie van mannetje en vrouwtje uit mekaar te kunnen houden. :)

En hier zijn ze dan, mijn vogeltjes. Het mannetje is degene met het rode snaveltje en de meeste kleuren (zoals dat vaak in de dierenwereld is). Ze zijn momenteel aan het broeden op 2 eitjes en dat loopt niet altijd van een leien dakje, ze maken nogal ruzie over wie zijn beurt het is om te broeden, met als gevolg dat ze samen in het nest kruipen.















Aangezien ze het mooiste plekje in huis hebben gekregen, onder een grote dakkoepel en helemaal in een groene oase, zien ze vaak dit boven hun hoofd...




















En die katten maar zoeken waar die vogeltjes zitten, tsss!

4 opmerkingen:

  1. Hihihi die kat!! :) Hmmm geurkussentjes zouden nog van pas kunnen komen in mijn kot!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ook gezellig als je aan het ontbijten bent, zo'n kattenpoep boven uw hoofd:D
    Leuke geurzakjes! Doet me denken aan onze vakanties in Frankrijk, waar we 's avonds lavendel gingen plukken op het veld zonder dat de boer ons zag...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die poes is echt schitterend hoe die daar zit! :D

    En dat stofje, dat ligt hier klaar om te gebruiken voor de gordijnen in de hobbykamer. Lang leve Ikea stofjes! Zo multifunctioneel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @katin: jij bent echt niet te geloven, alles zou passen in je kot :) Ik zal het onthouden!
    @Anne: Zo'n kattenpoep is inderdaad niet zo fijn tijdens het eten maar poezen plagen is wel heerlijk! Echt zo verbaasd en stom hoe dat die beestjes rond kijken als wij onder hen lawaai zijn aan het maken.
    @Kathleen: Inderdaad lang leve de ikea-stofjes! In ben benieuwd naar je gordijntjes en jaloers op je hobby-kamer :)

    BeantwoordenVerwijderen