zondag 16 januari 2011

Die naam...?

Laat ik het even hebben over 'petit karo'. Een tijdje geleden ben ik meer en meer gaan naaien en vond het vriendje dat daar een naampje bij paste, dus kwam hij op 'petit karo'. Je moet weten mijn naam is Karolien (bij deze weet iedereen dat dan :)) en mijn wederhelft en andere noemen me dus vaak Karo. Komt er nog eens bij kijken dat hij Franstalig is en dat petit karo (= petit carreau) klein ruitje betekend in het frans, waar ik dus ook dol op ben! Ja ja dat vriendje, het heeft zo zijn voordelen ;)

Dus toen de naam ontstond begon ik met te denken over de labeltjes. Aangezien ik met ruitjes werk had ik dan ook graag ruitjesstof als achtergrond. En dat deed ik dus zo:


















Ik gebruikte transferpapier vanuit de Hema. Druk je naam in spiegelschrift op het papier af en hou er rekening mee dat het past qua grootte op je lint. Verzamel lat, snijmes, snijplank, schaar en lint (dit kan vanalles en nog wat zijn) en ga aan de slag!
















Snij de naampjes of labels recht uit, snij hierbij zoveel mogelijk witte
restruimte boven en onder de tekst weg.
















Volg de bijgeleverde instructies van het transferpapier. Je strijkt hierbij de naampjes op je lint of stof. Zij zeggen dat je je strijkijzer +-60sec op het geheel (lint+transferpapier+bakpapier) moet laten strijken. Gebruik best wit bakpapier want ik heb al ondervonden dat het bruine bakpapier wat afgeeft.



















Nadien het geheel laten afkoelen en het papierenlaagje verwijderen, éh voila! Nadien knip je het lint in stukjes en je naamlabeltjes zijn klaar om gebruikt te worden! Zo simpel is dat :) En natuurlijk je kan er eeuwig mee blijven combineren. Het enigste wat ik me afvraag is of dat ze wel goed reageren in de was. En door het transferpapier hebben ze precies een klein plastiek laagje, hierdoor rafelt de stof niet wat dan ook weer gezien kan worden als een voordeel....Volgende keer test ik het misschien ook eens uit op deze manier, ziet er erg knap uit!

6 opmerkingen:

  1. Ik maak mijn labeltjes op net dezelfde manier! En ook ik vraag me af hoe ze uit de was komen... moet het dringend eens proberen...
    Leuk gevonden, je 'label-naam'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super :) met de carreau was ik nog niet mee, dus hier weer wat bijgeleerd... :) hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankje voor de duidelijke uitleg. De volgende keer dat ik int stad geraak, ga ik me ook van dat papier aanschaffen. Ben benieuwd of het bij mij dan ook zo mooi lukt!

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Heb mijn lintjes altijd laten drukken bij Veritas, maar dit is een super alternatief!

    BeantwoordenVerwijderen